Cesta kolem světa za 996 – splněný sen!

Jakoby to bylo včera..

Psal se 7. říjen 2016 a společně s přítelkyní nás čekala velká Cesta kolem světa. Seděli jsme nevyspaní na letišti Václava Havla v Praze a čekali na náš vůbec první společný let za hranice Evropy. Díky možnosti pracovních víz jsme mohli odletěl legálně pracovat na Nový Zéland po dobu jednoho roku. Tohle byla zkušenost za všechny prachy a všem můžu návštěvu této země vřele doporučit. Naučili jsme se obstojně anglicky, poznali nespočet úžasných lidí ze všech koutů světa a já objevil svou skrytou vášeň pro vytváření obsahu skrz fotoaparát.

Nový Zéland

Na Novém Zélandu jsme dohromady strávili nejdéle všeho času. Rovných patnáct měsíců a stejně to bylo málo! V polovině této doby jsme si také zaletěli do pacifického ráje zvaného Vanuatu. Kromě návštěvy našich tropických kamarádů jsem měl ještě jeden cíl. Zdokumentovat tuto ,,dovolenou” a ostatním lidem přiblížit, jak takový život na Vanuatu vlastně vypadá.

Cesta do Asie

Díky silné ekonomice na Novém Zélandu jsme si mohli slušně vydělat na další cestování. Následně naše cesta pokračovala přes australský Queensland do jihovýchodní Asie, kde jsme dohromady strávili čtyři měsíce. Postupně jsme cestovali všemi různými způsoby přes Indonésii, Singapore, Malajsii, Thajsko, Vietnam a Srí Lanku. Asie byla vždy našim velkým snem, ale s rukou na srdci můžu říct, že tahle doba byla pro nás více než dost. Jakožto milovník krásné přírody a liduprázných míst to v nejbližší době na návštěvu Asie zatím nevidím 🙂

Na druhou stranu jsme si oba strašně moc uvědomili. Totiž takové bohatsví jako pitná voda z kohoutku, elektřina v každé domácnosti, čistota na ulicích, dokonalé zdravotnictví a podobně se u nás doma dost jednoduše přehlíží. A kromě toho se nám také podařilo natočit další věc, která vytáhla spoustu cestovatelů do severního Vietnamu a vysloužila si své čestné uznání na Amatérském Filmovém Festivalu v Karlových Varech.

Čas se vrátit domů!

Tohle původně v plánu vůbec nebylo, avšak po čase stráveném v JV Asii jsme měli potřebu si tak nějak od všeho trochu odpočinout. Mezi časem stráveným v tropech jsme si zároveň vyřídili pracovní víza do Kanady a tak jsme si řekli, proč to nevzít z druhé strany s krátkou návštěvou rodiny a kamarádů doma. Koneckonců po devatenácti měsících na druhé straně zeměkoule jsme se na tohle setkání moc těšili.

Singapore
Malajsie
Vietnam

A je to tady!

Jsme připravení naskočit zpátky do systému. Přistáváme v Calgary, vyřizujeme si daňové číslo s bankovním účtem a začínáme se poohlížet po práci ve snových kanadských Rockies. Stačil nám jeden výlet do Národního Parku Banff abychom věděli, že v těchto místech chceme strávit náš rok v Kanadě. Sehnali jsme si narychlo práci v hotelnictví, abychom si stihli vydělat na auto a cestu na Aljašku ještě dřív než udeří zima.

Kanada
Aljaška

Cesta autem na Aljašku byla velice náročná a zdlouhavá, zato ale skvělá a nezapomenutelná. Cestou se nám také podařilo spatřit grizzlyho a neuvěřitelně nádhernou polární záři.

polární záře

Pohádkový sever

S návratem z divokého severu jsme s sebou přivezli zimu!
Přesně v den našeho návratu začalo v noci sněžit a tak se zdálo, že jsme si tenhle trip dokonale naplánovali. Ovšem přijeli jsme zpátky do Rockies v tzv. mrtvou sezónu a sehnat si opět práci s teplou sprchou a postelí nám nějakou chvíli trvalo. Avšak stejně jak na Novém Zélandu je hledání práce v těchto zemích opravdu snadné.

Zpětně si říkám, že jsme si na život v Kanadě nemohli vybrat krásnější místo. Zima byla doslova pohádková, příroda dech beroucí a volně se potulující divoká zvěř přímo v ulicích města tomu dodávala tu pravou atmosféru . Zkrátka všechno co by mohl člověk od Kanady očekávat jsme měli jako na dlani 🙂

Kanada
Marek Rybář

Rok se s rokem sešel a nás čekala závěrečná etapa naši cesty kolem světa. Z ekonomických důvodů jsme vyměnili náš vůz. Věděli jsme, že cesta zpátky do Kanady už nás nečeká a auto bude muset zůstat za každou cenu dole. Vyrážíme na americký roadtrip! Řežeme to přes západní pobřeží až k mexickým hranicím. V našem hledáčku byl Washington, Oregon, Arizona, Utah, Nevada a Kalifornie. Musím tady říct, že USA má opravdu nádherné a rozmanité národní parky. Už teď je mi jasné, že jsem tady nebyl naposledy 🙂

Golden Gate Bridge
USA
Multnomah Falls
Monument Valley

Zpátky v Pacifiku!

Co by to bylo za cestu kolem světa, kdyby nevedla dokola? A proto, že Havaj byla po cestě jsme ji nemohli přece vynechat. K mému překvapení mě tato krátká doba strávená u moře hodně moc bavila. Ovšem i na Havaji si člověk může užít trochu toho trekování a tomu jsme se přeci nemohli vyhýbat 🙂

Havaj

Už zase Asie..

.. a poslední zastávkou před oficiálním zakončením naši vysněné cesty kolem světa se stalo podobně vysněné Japonsko. Upřímně jsme se toho po naši době strávené v JV Asii trochu obávali, ale tentokrát opravdu zbytečně. Japonsko je skvělá země, kterou jsme opouštěli s pocitem, že jsme ji měli málo. Věřím, že na sebe dlouho nenechá čekat 🙂

Japonsko

Je konec?

Ti z Vás, kteří mě sledují na Instagramu, nebo Facebooku ví, že se cestování stalo neodmyslitelnou součástí mého života. Cestou kolem světa to neskončilo, nýbrž teprve začalo 🙂 V době kdy vychází tento článek začínám další životní etapu na Islandu, který byl pro mne vždy velkým magnetem. Tak se přidejte na socky i Vy pokud tam ještě nejste a sledujte co bude dále. Peace out!

Island

#domadobřenacestáchlépe

Marek Rybář

Autor

V roce 2016 jsem se vydal na cestu kolem světa. Tehdy jsem ještě netušil, že se cestování stane závislostí a tvorba vizuálního obsahu skrz fotoaparát bude nedílnou součástí mého života.

NEWSLETTER

Přihlaste se k mému newsletteru a už nikdy Vám neunikne žádná důležitá informace 🙂