Instagram: Jak vyšvihnout svůj profil?

Instagram: Jak vyšvihnout svůj profil?

Sociální síť zaměřená na vizuální obsah, která si získala více než miliardu fanoušků po celém světě. To je Instagram! Nepochybně se jedná o jednu z nejsilnějších marketingových platforem 21. století, která nám může hrát pěkně do karet. V následujícím článku se podělím o své praktiky, jak konstantně navyšuji svou sledovanost na Instagramu.

První dojem je důležitý

Sladit barevně profil není rozhodně pravidlem, ale zajisté výhodou. Najít si svůj styl je proto velmi důležité. Nový návštěvník by měl z prvních devíti až dvanácti příspěvků na tvém profilu vědět co tvoříš a zda chce vidět více. 

Buď sociální

Název ,,sociální sítě” mluví naprosto za vše. Nemá smysl chodit na Instagram, když se tam nechceš sdílet. Lidé chtějí vidět kdo stojí za těmi fotografiemi, chtějí vědět jakým způsobem můžeš cestovat několik měsíců z roku, chtějí vědět co děláš ve svém volném čase, čím fotíš a tak dále. S nástupem ,,stories” dostala tahle platforma úplně nový rozměr a přilákala si ještě více příznivců a pravidelných uživatelů. Tak sdílej i tu svou story!

Kreativita

Vytvářej obsah jako nikdo z tvého okolí, zkoušej různé aplikace na tvorbu videí, prezentací, koláží apod. Vyvolávej svými příspěvky emoce, dej sledujícím důvod zůstat, nebo ještě lépe sdílet tvůj profil dál.

Pavučina

Píšeš blog, točíš videa na Youtube, jsi na Tiktoku? Tak o tom řekni svým sledujícím z Instagramu. Stejně tak to udělej i v opačném případě. Protkej tyto sítě vzájemně mezi sebou.

DOPORUČENÍ

Tuhle knihu jsem doslova zhltnul. Jestli chceš vědět o marketingu na sociálních sítích více, tak vřele doporučuji! Odkazy pod obrázkem.

jak na sítě

Zapoj sledující do děje

,,Mountains are calling”. To tam vážně nemáš zajímavější příběh ke svému výšlapu za východem slunce, kdy tě po cestě pořádně splách déšť, málem trefil blesk, ale nakonec to vítr odfoukl a podařil se jeden z nejkrásnějších východů slunce tvého života? Dodej svým příspěvkům atmosféru.

Česky vs. anglicky?

Logicky to táhne do celého světa a určitě doporučuji tvořit obsah v angličtině. Nicméně já začal anglicky a postupně přešel plně do češtiny. Interakce s rodáky mě baví prostě více a směruji svůj marketing cíleně na Čechy a Slováky. Rozhodni se na základě svých preferencí. V případě tvorby obsahu v angličtině doporučuji aplikaci Grammarly, která zkontroluje pravopis za Vás a to i zadarmo 🙂 

#hashtagy

Nebo-li klíčová slova. Používej relevantní ke svému obsahu, najdi si populární české i světové. Tohle téma by vydalo na samostatný článek. Perfektně to zpracovali ve výše zmíněné knize Jak na sítě. Pomocí hashtagů může dosah tvých příspěvků až několikanásobně narůst.

Vyzývej k akci

Nemyslím tady párty, ale akce a reakce na profilu. Například popisek k nejnovějšímu příspěvku ,, Mířím na víkend do Beskyd. Máte pro mě nějaké doporučení kam se podívat?”. Stejně tak můžeš ve stories oznámit nahrání tohoto příspěvku a navést k jeho zobrazení. Čím více akcí je u tvého příspěvku tím více ho Instagram žene dopředu jako doporučený.

Přidaná hodnota

Proč by měli lidé sledovat zrovna tebe? Děláš bezkonkurenční vizuální obsah? Dáváš jim pravidelně zpětnou vazbu? Posíláš tapety, presety, návody, pořádáš soutěže a podobně? Jestli ne tak s něčím začni. Jednoduše dej svým sledujícím důvod, aby zůstali. V lepším případě, aby tě doporučili i ostatním.

Nebuď selfish

Selfish = sobecký. Chceš aby lidé komentovali a lajkovali tvé příspěvky? Pak začni nejdříve ty. Rozdej radost ostatním, najdi si skrz hashtagy profily s podobným obsahem a udělej jim trochu radosti. Věř mi, že se s velkou pravděpodobností podívají i k tobě na profil. Jak jinak by tě měli najít? 🙂 Jednoduše dej o sobě vědět i na profilech, které nesleduješ. Tohle je za mě vůbec nejefektivnější cesta. Rozdávám desítky komentářů téměř každý den.

Placená propagace

V rámci tohoto článku jsem poprvé a nejspíš i naposled propagoval svůj profil pomocí peněz. Zobrazení jednotlivého příspěvku raketově vzrostlo, nicméně závratné množství sledujících mi to rozhodně nepřineslo. Tuhle funkci bych doporučoval pouze profilům, které se snaží zpropagovat své konkrétní produkty.

Firemní profil

Přepni si profil na firemní a nauč se číst ve statistikách. Dozvíš se pohlaví a věk sledujících, území odkud tě sledují, časy kdy jsou na tvém profilu nejaktivnější a mnohem více. Všechny tyto informace ti pomůžou k efektivnějšímu plánování nových příspěvků.

Kvalita vs. kvantita

Asi víš kam tím mířím. Raději než sdílet ,,odpad” každý den je dle mého názoru mnohem lepší nahrát kvalitní materiál pouze občas. Samozřejmě čím více, tím lépe, ale za každou cenu tam prostě příspěvky necpi jen proto, aby se na profilu něco dělo. K tomuhle poslouží stories.

Networking

Ať už online nebo skutečně v terénu. Propoj se s ostatními tvůrci, sdílejte se navzájem, organizujte Instagram srazy a podobně.  

A nakonec se z toho všeho nezcvokni

Sociální sítě nám zasahují do osobního života více, než je zdrávo. Umí pěkně přitopit v lidských vztazích, nebo taky vyvolávat psychické problémy. Říká ti něco pojem ,,FOMO”? Fear of missing out (strach z toho, že o něco přijdeme). Za sociálními sítěmi nestojí pouze skupinka pokřivených ajťáků, ale také obrovské týmy profesionálních psychologů, kteří se snaží docílit toho, aby lidé trávili na sockách ještě více času. Neustále máme potřebu kontrolovat naše mobily aby nám náhodou něco neuteklo. Přísun nekonečného množství informací nám tohle vůbec neulehčuje. 

Nauč se ovládat svůj FOMO efekt a neber Instagram příliš vážně. Neporovnávej se s okolím a nenech Instagram mávat s tvou psychikou. Přicházej s čistou hlavou a v nejlepším případě tak samo i odcházej. Tvorba kvalitního obsahu ti přinese úspěch i bez těchto negativních příznaků.

Marek Rybář

Autor

V roce 2016 jsem se vydal na cestu kolem světa. Tehdy jsem ještě netušil, že se cestování stane závislostí a tvorba vizuálního obsahu skrz fotoaparát bude nedílnou součástí mého života.
Marek Rybář

NEWSLETTER

Přihlaste se k mému newsletteru a už nikdy Vám neunikne žádná důležitá informace 🙂